lördag 3 mars 2012

Mer shopping till bebis

Nu har bebis fått lite mer saker. En spjälsäng fick vi av mina föräldrar och ett skötbord till badrummet är inhandlat liksom en babyvakt. Nu återstår mest mjuka saker som kläder, amningskudde, filtar, påslakan och skötbädd.

Spjälsängen heter Hensvik och är från Ikea.
 Skötbordet är ett ihopfällbart och heter Spoling, även det från Ikea.
 Babyvakten kommer också från Ikea, specialpris om man är Ikea family medlem.
När det gäller övrig kommande shopping så är jag grymt insnöad på serien "Pingu", så det kommer att bli lite Pingushopping längre fram :-)

Efter besöket på förlossningen har tjejen i magen varit väldigt aktiv. Jag undrar om vi väkte den björn som sov när vi var där, för nu verkar hon inte alls sova längre. Men lika glad för det är jag...

Nu gravid i v.28 (27+1)

3 kommentarer:

  1. Ikea är bra! Vi har både skötbordet och babyvakten, funkar finfint:)

    Pingu-sakerna är ju så söta!

    kram

    SvaraRadera
  2. Efter att ha läst ditt inlägg så köpte jag också babyvakten på Ikea. Så tack för tipset! :-)

    SvaraRadera
  3. Önskar att jag också hade hunnit/orkat boat mer. Det får bli lite eftersom...
    Jag har frågat flera om man behöver amningskudde och de flesta säger att det räcker med vanliga kuddar. Så jag provar utan först så köper jag sen om jag känner att det behövs :)

    Kramar!

    SvaraRadera