onsdag 4 juli 2012

Jobbig period

Förbjudet inlägg?!
Både jag och min sambo tycker att det är jobbigt att vara spädbarnsförälder just nu. Vi har turen att vår tös sover på nätterna, men på dagarna så skriks det och skriks och skriks. Jag har konstant huvudvärk och min sambos tålamod är slut. Tösen vill inte ligga i vagn, vagga, spjälsäng eller åka bil. Hon vill mest snutta tutte. Jag älskar henne mest av allt och hon är det finaste jag någonsin sett, men jag lider så med henne att hon aldrig är nöjd.
Hur gör man för att lära henne att komma till ro vid andra ställen än tutten? Ibland duger inte ens den...

Vi är överlyckliga över att vi har fått henne till världen, men bilden av att vara spädbarnsförälder är att leva på rosa moln stämmer inte för alla.
Jag längtar tills hon blir lite större!
Hon är 5v nu.

5 kommentarer:

  1. Jobbigt för er. Vår tjej älskar att sitta i en babybjörn bärsele på min mage. Hon vill bäras ch bäras och då fungerar babybjörnen perfekt. Har ni provat det? Kanske kan det hjälpa också er till en nöjdare tjej. Kramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Min lilla tjej skrek i 3 veckor o vägrade ligga i sin säng. Slutade amma o gav henne ersättning o jag ångrar inte för en sekund att jag gav upp amningen. Hon har inte varit riktigt ledsen sen dess o nu är hon 7 mån. Antar att jag hade lättmjölk i tuttarna o hon krävde mer än d. Testa att ge henne nått mål ersättning o se om d hjälper. Man är ABSOLUT ingen sämre mamma för att man inte ammar sitt barn. Lyckligt barn ger en lycklig mamma och en lycklig mamma fer ett lyckligt barn. Sen finns d semperdroppar o minifomdroppar som är super. Gav båda två o d funkade bra. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Vår dotter gillar också att bäras,håller med S. om att testa en bärsele om ni inte redan gjort det. Sen vi började med napp har dottern fått mycket lättare att komma till ro. var tveksam till napp först, det kändes så tidigt, men nu är jag glad att vi testade.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Två tips; 1: som tidigare inlägg nämnde testa napp! VilkensVkillnad när vi började med det C4. Ge inte upp om bebisen inte tar nappen direkt, testa att försiktigt dutta in nappen. Givetvis ska bebisen få amma när den är hungrig, men när man sitter som en mänsklig napp hela dagarna är det inte så kul! Tips 2: Har hon ont i magen testa akupunktur. Hjälpte vår som 1:a gången. Han har alltid sovit på nätterna & skrikit på dagarna. Efter akupunkturen går allt mycket lättare & han mår mycket bättre!
    Lycka till! /Maria

    SvaraRadera
  5. Absolut inte ett förbjudet inlägg och ingen som tror att ni älskar er lilla tjej mindre för det. Vår tjej har lite problem med magen och vill ligga mycket vid bröstet på kvällen. Problemet är att hon sedan spyr väldigt mycket. Vi har börjat med napp och det har funkat hon ligger ofta på mannens bröst och tar nappen. Vi fick tipset att om hon bara vill ha bröstet men man är rätt säker på att hon är mätt så kan det vara bra att inte mamma har henne för mamma luktar mat. För oss funkar det :) Bärsele eller bärsjal är också kanon. Hoppas att det löser sig. Be om hjälp några timmar på dagen och be någon annan komma och bära henne lite också så att ni får lite ro. Lycka till. Kram

    SvaraRadera