tisdag 5 juli 2011

Sjukhus besök och blödning

Igår var jag på VUL igen på sjukhuset och för att boka en tid för skrapning. Jag föll återigen i gråt, vilket jag har gjort nästan varje dag sen beskedet om MA. Tycker det är så pinsamt och jobbigt att gråta inför andra människor.
Några timmar efter att jag varit där satte min missfalls blödning igång. 6v har vårt foster legat i min mage död utan att komma ut, det tycker jag är lite läskigt.

Fattar min kropp ingenting, varken hur man behåller ett embyro eller hur man stöter ut ett dött embryo???

Jag fick iaf tid för skrapning på fre, undrar hur det blir nu när jag börjat blöda?!

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Men jag är så otroligt ledsen för eran skull!!
    .. Kramar!!

    SvaraRadera
  2. [Tycker det är så svårt att veta vart man ska svara så jag gör det här.. Du får ta bort det här inlägget om du vill sen då det ju egentligen inte har något med ditt inlägg att göra, men ja.. :] Svar på din kommentar om varför vi gör FET..
    Vi går ju i Uppsala på akademiska, dit vi blev remiterade, och där får man tre stycken gratis försök. Ett FET räknas dock inte som ett försök utan som en bonus, så alla ägg som fryses ner får man liksom gratis. Vårat färska var ju vårat allra första Ivf-försök, så därav det och sen FET. Vi fick tre ägg till frysen, och har gjort ett FET där det första dom tinade funkade [men sen misslyckades efter några dagar], så nu har vi två kvar i frysen och har då alltså två bonusar och fortfarande två försök kvar..
    Vet att det är olika från landsting till landsting vilket jag tycker är helt knep..
    Kram!

    SvaraRadera