tisdag 6 september 2011

Inför starten av IVF 3

I helgen som var mådde jag så otroligt dåligt pga denna barnlöshet. Min bästa vän födde sin dotter i lördags och det kändes som dödsstöten. Alla fina ord och all lycka hon känner vill jag så gärna kunna dela med henne och inte känna denna avund. Iaf så har jag mått helt okej idag. Jag hoppas att denna helt okejiga sinnesstämning fortsätter genom hela denna behandling och att det leder till ett plus.

Idag har jag varit hos läkaren igen för VUL. Slemhinnan såg okej ut. Den är 8mm och den bör växa till optimala 10mm fram till FET. Äggen var också på väg att mogna. Eftersom jag inte har en regelbunden mens så skrev han ut Ovitrelle sprutan som jag ska ta på torsdag kväll kl 20.00. Jag ska också börja ta mina Fragmin sprutor då.
Denna gång ska jag också börja med progesteron dagen före återföringen och jag hoppas att allt detta kommer att leda till ett barn!

Jag tänkte även denna gång ta Fructus Femina (Babyklister), ACO Kvinna tabletter och Aotekets Folsyra i hopp om att det kommer att hjälpa oss på vägen.

1 kommentar: