lördag 14 januari 2012

Buffar i magen

Min mage växer väldigt konstigt. Veckan före jul var första veckan då jag kände att magen hade börjat växa på riktigt. Då gick jag upp 1-2 kg och jag tyckte att jag började få en gravidmage. Veckorna därefter tyckte jag att magen minskade och jag gick ner i vikt till en total viktökning på 0,5-1kg. Nu denna vecka har den växt igen och nu syns det att jag är gravid. Jag har också gått upp 2,5kg och är idag i v.21 (20+1). Är det inte konstigt att ha sådana växperioder och inget däremellan? Hur växer era magar?

Igår kväll kände jag av små buffar i magen när jag låg i soffan. Jag berättade det för sambon och då la han sin hand på magen och vips så kom där kvällens starkaste buff. Vad mysigt det var att få känna dessa små buffar och vad kul att han hann känna det. Om någon vecka kanske det har utvecklat sig till riktiga sparkar. Jag hoppas det!

Kramar

2 kommentarer:

  1. Jag frågade om det där när jag gjorde ultraljud, min mage är enorm (tycker jag och BM höll faktiskt med om att den var stor "men det är heeeelt normalt"). Tydligen växer det ofta mycket en tid, sedan ingenting ett tag. Visst är det häftigt att få dela med sig av sparkandet!

    SvaraRadera
  2. Exakt så upplever jag också att det är.
    Ett långt tag händer ingenting alls för att sen över natten nästan ha ökat en storlek i byxor. Haft 2 eller 3 sånna explosioner under dessa 23 veckor. På jobbet tycker dom hela tiden att jag har varit så liten men nu börjar det synas på riktigt tycker alla. Jaja jag bryr mig inte jag e ju GRAVID jag ska få ett barn. Stor eller liten spelar ingen roll bara Tjillen mår bra.

    SvaraRadera