söndag 5 februari 2012

Gravid yoga

Idag har jag för första gången någonsin testat yoga, detta var en kurs för gravida. Vi fick idag träna avslappning och andning inför förlossningen.
Har någon av er testat gravid yoga, vad tyckte ni? Hade ni användning av det i förlossningsarbetet?
Än så länge är jag positivt inställd.

Jag känner av bebisen varje dag nu, men i ons gick det ett dygn utan att jag kände något. Jag blev livrädd och ringde bm på tors morgon. Hon sa att det oftast inte betydde något. Att bebisen ibland hade vilodagar så här tidigt i graviditeten, men att jag skulle höra av mig till förlossningen om jag kände mig osäker. Men på tors fm satte hon igång och rörde sig så jag har inte ringt dit. Rätt eller fel?

Är nu gravid i v.24 (23+2)

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det jobbigt när man känner väldigt lite nån dag! Puh, varför ska man vara så nojjig jämt!? :( Kan ju inte vara några problem om du känner av henne nu igen? Du kan säkert lita på BM. Hon kanske bara vilade mer den dagen eller sparkade/buffade innåt mot ryggen så du inte kännde något.

    SvaraRadera