onsdag 19 oktober 2011

Bröt ihop

Idag har jag varit på VUL. Usch, jag var äckligt nervös när jag åkte dit, kände mig skakig i hela kroppen.
Jag fick en manlig läkare som undersökte mig. Jag vågade inte titta medan han höll på utan väntade bara på att han skulle berätta vad han såg.
Han såg iaf ett hjärta slå för fullt och allt såg normalt ut. Varför jag hade fått en blödning kunde han inte svara på. När han mätte den fick han den till 7+1 enl mina beräkningar 7+4, men han sa att det är svårt att mäta exakt när de är så små. 10mm stor var den.
Han rekomenderade mig att skriva in mig hos barnmorskemottagningen, eftersom jag inte hade varit i kontakt med dom tidigare. Så nu har jag gjort det också.

När jag åkte därifrån så bröt jag ihop. Alla spänningar som har legat i en, inte bara sen blödningen i fre, utan sen senaste missfallet och sen hela IVF karusellen startade för en evighet sen tror jag kom ut idag.
Jag vet att det fortfarande är en bra bit kvar tills v. 12 är passerad och en evighet tills 40v passerat. Men idag var ett stort steg framåt, så här långt har vi aldrig kommit tidigare.

Nu ska jag försöka slappna av lite mer iaf.
Stor kram till er alla därute.

14 kommentarer:

  1. Å vad skönt att allt såg bra ut! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt och skönt att du fick se ett litet hjärta!

    SvaraRadera
  3. Åh så skönt att allt var bra. Jag håller tummarna för dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad skönt! Försök att njuta nu, även om det är svårt! =)

    SvaraRadera
  5. Hurra, vad skönt!! Hoppas det går lika bra för oss på tisdag!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åhh va skönt.
    Blödningen betydde inget...underbart.
    Några dagar hit eller dit spelar ingen roll. Som han sa så är det inte så lätt att mäta när bebben e så liten.
    GRATTIS!
    Ja varje milstolpe är värd att vara tacksam för.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att allt såg bra ut!Håller tummarna för dig. Kram

    SvaraRadera
  8. Det finns två koder. En vet jag fungerade för mig, den andra inte.... Det ska vara koden som börjar med iframe (med reservation för min stavning). Inte den översta koden, utan den som finns under.

    Hoppas att du får till det!

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar! Och ja, det är underbart att vara mamma! Håller tummarna att du snart får vara med om det själv, du är ju på god väg just nu! Är så glad för er skull!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad underbart att det gick bra! GRATTIS!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Grattis!! Underbart att det gick bra och allt var bra med den lille! :)

    SvaraRadera
  12. Grattis! Så skönt. Jag förstår att mycket spänning släppte.

    SvaraRadera