fredag 23 december 2011

God Jul & Gott Nytt År

Nu tänker jag ta lite julledigt ifrån bloggen, återkommer förmodligen i början av 2012 eller efter vårt RUL 29/12.
Jag är, precis som många verkar vara inför RUL, sjukligt nervös att något ska vara fel och hur hanterar vi det i så fall. Jag litar inte alls på min kropp sedan senaste missfallet då min kropp bar på den lilla i 5v innan kroppen verkade ha insett att den dött. Att ha så här långt mellan ultraljuden känns som en stor plåga.
Jag vet inte heller hur stor chansen är att något är fel när man fått se den i v. 11 helt okej?!

Vill passa på att önska er alla en God Jul & ett Gott Nytt År. Tack för allt stöd och peppning som jag fått under 2011.

Stor kram
(Gravid v.17 (16+6))

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt klart med dig. Veckorna utan ul gör en helt galen. Speciellt om man har mist barn. Önskar att tomten kunde ge alla oss oroliga en ultraljudsmaskin i klapp ikväll. Då skulle jag nog ligga uppkopplad flera gånger i veckan. Men det blir lättare efter att sparkarna känns.

    Men eftersom jag förlorade min dotter i vecka 23 (prematura födsel)så kan jag inte riktigt glädjas ännu. Den 19/1 är en milstolpe för mig för då sätts all hjälp in ifall Tjillen skulle komma ut. 27/1 ska vi på ett 4d ultraljud och få med oss en film hem. Det är yttligare en milstolpe.

    Nej nu ska jag äta en macka med julskinka och sen hämta ut ett packet på posten innan vi ska ner till min mamma och fira jul.

    SvaraRadera
  2. Vill bara dela med mig av den här vackra dikten. Hittade in till din blogg av ren tillfällighet när jag surfade lite på IVF-sidor. Vill att du ska veta att du hjälper mig med tröst och förhoppning i min egen längtan.. Att se att ni faktiskt äntligen lyckats bli gravida ger oss andra barnlösa hopp. Tack!

    I väntans tider
    (Av: Siv Andersson)

    Vilken glädje det är
    att få gratulera
    till att ni om en tid
    kommer att bli flera.

    Av allt fantastiskt
    vi människor gör
    finns inget så stort
    som det ni står inför.

    Ett barn tar nu form
    sekund för sekund…
    Men allt man kan se
    är en mage bli rund.

    Och när barnet är redo
    att sen komma ut
    är all längtan och väntan
    äntligen slut.

    Kramar Annelie

    SvaraRadera