lördag 26 maj 2012

Läget just nu

I fre när vattnet gick åkte vi in till förlossningen för att bli undersökt. De kollade bindan och bekräftade att det var fostervatten. Ctg kurva sattes och hjärtljuden var bra. Jag hade börjat få små sammandragningar också även om jag knappt kände dom. Vi blev hemskickade med att återkomma senast morgonen efter.

På kvällen kring 18 tiden satte värkarna igång, dock med 10-15 min mellanrum och så fortsatte det hela natten. Blev inte mkt sömn den natten.

Idag på morgonen åkte vi in till förlossningen igen för kontroll. Värkarna avstannade en hel del medan vi var där inne. Allt var bra på Ctg kurvan. Även denna gång hemskickade.

Fortfarande har värkarna inte kommit igång mer än var 10:e minut men nu är de lite längre ner. Jag använder Tens-apparaten och tycker den är kanon. Vi får se hur denna natt blir.
Smärtan värkarna ger gör mig så illamående.

Tack för alla stöttande kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar