onsdag 9 maj 2012

Slutspurten

Nu är vi inne på slutspurten, det är inte många veckor kvar innan vi får träffa den lilla. Jag har blandade känslor inför det som komma skall. Jag längtar tills vi ska få lämna sjukhuset och ta med oss en frisk familjemedlem hem, med allt vad det innebär. Samtidigt är jag livrädd att något ska gå fel under förlossningen eller att den lilla inte är frisk. Jag har inte alls nojat över det under graviditeten, men nu mot slutet har jag blivit nervös över tanken att den lilla inte skulle vara frisk när hon föds och inte kan jag göra någonting för att påverka det heller!

Jag har en känsla av att vi kommer gå över tiden och att vi får en juni bebis. Längtar så efter bebismyysss.

Idag gravid i v.37 (36+5)

3 kommentarer:

  1. Ojojoj! Tänk ändå vad tiden går!!! Helt sjukt! Va det inte alldeles nyss vi höll på med våra IVFer??? Nä, det är visste 37 veckor sedan!

    Jag förstår du e nojjig. Jag hoppas du nojjar i onödan och allt kommer gå finfint när det väl är dags!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Känner verkligen igen det där med blandade känslor.
    Nu närmar det sig verkligen för oss, rätt vad det är så är vi mammor!! :)

    Kramar/Anna

    (en mammawannabe)

    SvaraRadera
  3. Det låter som jag i ett nötskal... jag är strax, strax före dig. Det är nog helt normalt, att oroa sig så - vi är i alla fall minst två:-) Lycka till!

    SvaraRadera