onsdag 16 februari 2011

Ruvardag 1

Tack så mycket för alla lyckönskningar, det berör mig verkligen.
Jag läste hos en blogg tjej om hur hon upplevde ruvardag 0 och jag kände samma sak som hon skrev i sin blogg:

"Det var en tjej på familjeliv som berättade att de två gånger hon fått tillbaka en blastocyst och blivit gravid, så har hon känt ett stick i livmodern när det satt sig. Igår när jag hade lagt mig så kände jag av ett sånt ”stick” i de trakterna. Kan det ha varit? Vågar man hoppas? "

Precis så kände jag igår kväll när jag gick och la mig, det stack till rätt ordentligt. Jag vet inte om ägget fäster så fort, men eftersom hon blev gravid på sitt försök och tjejen hon refererar till också blivit det så ber jag till högre makter att jag också ska lyckas denna gång.

Idag har jag haft känslan av lite mensvärk, den här känslan av att det värker i svanken. Barnmorskan sa att det var vanligt och jag hoppas att det är ett positivt tecken att kroppen jobbar för att ta hand om mitt mini lilla foster.

2 kommentarer:

  1. Jag frågade läkaren hur många dagar det tar för blaston att fästa. Han sa att vid vanlig befruktning tar det 6 dagar för spermie hitta ägg o fästa men vid återföring blasto så börjar den gräva ned sig direkt men han sväva på svaret när det fäster ... så är kanske olika, jag vet inte. Jag kommer ihåg detta stick med vid förra gången jag blev gravid då. Nu har jag bara haft ont i ena äggstocksregionen men sen inga symtpm alls.Hoppas allt går bra för dig. kramar

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har aldrig tagit några vagitorier i samband med FET. Jag har gjort dem helt naturligt utan någon som helst hormonstimulans (förutom min egna naturliga). När jag gjorde färsk försök tog jag dem 3ggr per dag. Vid nästa försök ska jag se om de vill ge mig lite progesteron för att förändra något.
    Men hur går det annars? Tycker du det är jobbigt? Jag tänker på dig, säkert 1 gång om dagen iallafall! //dufattasmig

    SvaraRadera