tisdag 22 februari 2011

Ruvardag 7

Nu händer det grejer i kroppen och jag vet inte om det är på gott eller ont. Jag har fram tills nu haft en glad inställning och verkligen trott att denna gång är det väl ändå vår tur.
Nu har jag börjat få mycket känningar i höger sida i mage. Det spänner, sticker och känns lite obehagligt mest hela tiden. Det är som sagt bara i höger del av magen.

Vad kan det vara som gör att jag känner så? Man kan väl inte efter 1v känna av det där lilla ägget som stoppades in? Vad ska jag göra och vad tror ni? Jag börjar bli riktigt orolig att något är fel.

2 kommentarer:

  1. Du får ta ett djupt andetag. Försök hitta på något annat och inte känna efter så mycket. Det finns de som vet direkt att det fungerat och de som inte har någon aning förrän efter typ 7 veckor. Under mina ruvningar har det känts väldigt bra första veckan sedan kring dag 6-7 så har tvivlet kommit. Du är ju i en liten "kritisk" tid nu.
    Vi fortsätter och håller tummarna. Så hoppas vi att det verkligen ÄR er tur nu! //Dufattasmig

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att du behöver vara orolig. Jag hade, och har fortfarande, känningar i magen mest hela tiden under ruvningen. Jag kände också mest på höger sida. Det jag kände var att det molade och drog i äggstockstrakten. Vet inte vad det beror på att man känner så men det gick ju bra för mig så det kommer det säkert att göra för dig också ska du se! :-) Håll ut och försök att inte oroa dig (mm, jag vet att det är lättare sagt än gjort). Håller tummarna för er!
    /Anna (När 1+1 blir 3)

    SvaraRadera