lördag 7 maj 2011

Testdag

Tack för era kommentarer! Det värmer i sjukhussängen.

Igår var min testdag och det var positivt :-)
Första gången någonsin. Känns helt otroligt!
Tyvärr vågar vi inte glädjas helt då jag fortfarande är dålig och inlagd på sjukhus.
Nya komplikationer har dykt upp. Mina inre och yttreblygläppar har svällt upp med vätska. Så jag kan inte gå eller sitta. Ser ut som att jag har ett 4-pack där nere och det gör jävligt ont. Inte vet dom vad dom ska göra åt det heller.
Det fortsätter också att komma ut vätska ur hålet de gjorde i min mage för 3 dagar sedan.
Mina salthalter är också fortfarande låga och jag ligger därför med dropp dagligen. Jag får iaf åka hem om kvällarna och sova hemma för att sen infinna mig tidigt morgonen efter och sen är jag kvar hela dagarna.
Dom tar blodprover på mig dagligen och 2 dagar har dom haft problem att få ut blod och stuckit sönder mig.

Jag är rädd hur det här ska sluta.

5 kommentarer:

  1. Förstår att du har det jättetufft just nu! Hoppas att de får bukt med överstimuleringen och att du snart ska må bättre.

    Säger ett försiktigt Grattis och jag håller tummarna att allt ska gå bra!
    Hoppas att du/ni kan glädja er åt ett fint plus trots omständigheterna.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trodde jag skickat en kommentar, men jag måste ha tabbat mig...

    Först ett stort grattis till plusset:) Jag tänker på er. Men sedan. Vilken dj.kla skit du hamnat i. Stackars er! Kämpa på. Det kommer andra dagar, men jag vet hur fruktansvärt jobbigt det kan vara...

    Kan du inte be dem att sätta en infart, så att de slipper sticka dig hela tiden. Kan ju alltid hjälpa något.

    Och du. Vi hoppas, hoppas och tror att allt kommer att gå bra. Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Viskar lite försiktigt ett Grattis!! Underbart att få se ett + på stickan. Hoppas innerligt att de får bukt med dina besvär snart så du får åka hem och bara njuta av att du faktiskt har något som växer därinne i din mage.
    Kram från "När 1+1 blir 3"

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!!! Vad fantastiskt!!! Förstår dock din oro, jag hoppas att allt blir bättre inom det snaraste och att du får komma hem och njuta av underbara faktum att du är GRAVID!!

    SvaraRadera
  5. Åhhhh! Kära vän! Jag önskar att du inte låg på sjukhus nu! Jag önskar att de inte stack dig med en massa nålar! Jag önskar att magen inte var svullen å fylld med vätska! Jag önskar du var hemma och kunde njuta ordentligt av detta fantastiska besked! Nu hoppas vi på en behandling som fungerar och att du får komma hem så fort som möjligt. Massor av kramar!!!!

    SvaraRadera