måndag 15 november 2010

Funderingar

Jag är inne på sprutdag 6 idag och har idag tagit blodprov. Eftersom jag är sjukt spruträdd och allt som har med det att göra så bröt jag ihop där inne när sköterskan skulle ta blodprovet på mig. Alltid samma sak, tänk att man inte lär sig att det inte är hela världen. Stackars sköterskan! Nu är det gjort iaf och jag hoppas att blodprovet är bra!
Jag ska på ultraljud på onsdag och sen vet jag inte vad eller när nästa moment väntar. Hur många dagar brukar det vara mellan ultraljud och äggplock?

5 kommentarer:

  1. Usch, vad jobbigt..skönt att det gick bra tillslut i alla fall!
    När jag sprutade så använde jag Menopour så jag vet inte om det går till på samma sätt..men jag gjorde ett VUL på dag 7 och dag 9 och sen hade vi äggplock på dag 13. Så det är nog inte så långt kvar:)
    Hur känns det i kroppen?

    SvaraRadera
  2. Visst är det otäckt att lämna blodprov! Jag fick göra två vul eftersom att blåsorna inte växt tillräckligt, efter andra vul gick det inte många dagar innan det var dags för ÄP. Snart är ni där!!

    SvaraRadera
  3. Nej men usch vad jobbigt det måste vara att vara spruträdd. Skönt att det är över nu i alla fall.
    För mig var det fem dagar mellan UL och äggplock förra gången, så det är nog inte så länge kvar för er. :-) Lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Glömde svara på din fråga i min förra kommentar...
    Jag vet inte riktigt hur vanligt det är med blodprov innan man börjar med sprutorna. Jag har bara gjort en behandling tidigare och då tog jag ett blodprov för att kontrollera nedregleringen innan jag fick börja med sprutorna. Det kanske är olika från klinik till klinik...?
    Kram Anna (När ett plus ett blir tre)

    SvaraRadera
  5. Jag kände inte heller så mycket under spray- och spruttiden. Det var mest dagarna innan äggplocken som jag kände att det började hända grejjer. Det blev tungt i nedre delen av magen och lite ömt. Gick jag för fort så var det obehagligt. (Lite ont i huvudet och trött var jag då och då, men det brukar jag ha annars också:/)
    Jag var också orolig över att kroppen inte reagerat ordentligt på medicinen, men VUL och blodprov visade att allt var som det skulle. Så jag är rätt glad över att jag klarade mig från biverkningarna:)
    Just nu känns det mest som om att jag har mensvärk, det molar i magen och brösten är ömma, men annars inget..Det är fortfarande väldigt overkligt!
    Lycka till imorgon, hoppas allt går bra! Håller tummarna hårt!

    Oj..det blev långt..!

    kram

    SvaraRadera