fredag 26 november 2010

Överstimulerad

Som jag nämnt tidigare så har jag haft så himla ont i magen sen äggplocket. Magen har varit rejält uppblåst (hård och stor som en ballong) och imorse började jag spy. Efter samtal till Falun hänvisades jag akut till sjukhuset och där blev det ultraljud och blodprover. Ultraljudet visade på viss vätska och stora äggstockar och mitt HB var 148 och Östradiolet var 8730.

Smärtan i magen har gjort att jag knapt kunnat gå, inte kunnat sätta mig, resa mig upp eller andra rörelser där magen rör sig. Sjukhuset ville lägga in mig för observation, men jag valde att hellre vila hemma och åka in och jag blir sämre. Eftersom mitt HB är i gränsfall till överkant ska vi ändå åka till Falun på söndag och där kommer det avgöras om vi får tillbaka vårt ägg eller inte.

Jag har inga stora förhoppningar på det med tanke på smärtan i magen och att de aldrig vill riskera att man blir överstimulerad, så jag gråter idag då jag troligen inte kommer att ha blivit gravid år 2010 heller!

3 kommentarer:

  1. åh nej...jag hoppas du hinner bli bättre, stor kram

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt. Hoppas att du blir bättre så att du kan få tillbaka en liten på söndag.

    SvaraRadera
  3. Nej, Säger som de övriga, hoppas att du bli bättre och att du får tillbaka ett ägg på söndag!

    SvaraRadera