måndag 29 november 2010

Gravid i 7:e månaden

Gravid i 7:e månaden, så känner jag mig. Min mage är hur stor som helst, stenhård och kulformad. Ont har jag också, både i magen, spänningar utanpå magen och ont i ryggen. Om det beror på den stora magen eller att jag har svårt att gå och därför belastar ryggen konstigt vet jag inte. I vilket fall som helst så känns det "skit" att se höggravid ut och vetskapen om att det är tomt där inne. Vad ska man säga till alla som kommer att undra? Vi har ju knappt berättat för någon vad vi håller på med.
Imorgon blir det till att besöka kvinnokliniken igen för ultraljud oh provtagningar, de vill ha mig på bevakning nu så att jag inte blir sämre.

Kräkningar, illamående, svårt att äta, svårt att röra mig och svårt att sova är bara några av alla biverkningar/smärtor jag har just nu.

2 kommentarer:

  1. fy vad jobbigt att behöva vänta så länge..och vilken besvikelse för er. Jag lider med er! Hoppas att du snart blir bättre, skönt att de håller koll på dig i alla fall.

    Varm kram

    SvaraRadera
  2. Hur mår du nu? Börjar det kännas bättre i magen?

    Klart att ni kommer lyckas!

    kram

    SvaraRadera