måndag 25 april 2011

Ruvardag 2

Idag är det ruvardag 2 och jag har inga symptom eller känningar av lillen där inne. Magen har tyvärr inte heller minskat ännu. Hoppas den gör det snart.

Denna påskhelg har det varit fantastiskt väder, inte ett moln så långt ögat kan nå en enda dag. Jag har njutit ute i solen och när solen har blivit för varm har jag hållit mig inomhus.

Det är en mängd mediciner att ta just nu.
Vagiatorerna 2ggr/dag (progesteron)
Folsyra tabletter 2 ggr/dag
Babyklister 2-3ggr/dag (frivilligt)
Fragminspruta 1 ggn/dag (mot blodproppar)
Pravidel 1ggn/dag (för att lugna äggstockarna)

2 kommentarer:

  1. Håller verkligen tummarna för att det går vägen denna gång. Det är ni värda!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ojojojoj! Det är mycket mediciner just nu. Det spelar ju ingen större roll om de är frivilliga eller inte! Jag hoppas att magen lugnar ner sig snart. Till mig sade man att den troligen skulle gå ner efter ca 2 veckor och sedan växa igen rätt snabbt om det skulle ta sig. Vet inte om det alltid är så, eller om det är min kroppshydda som skulle blivit sådan.

    SvaraRadera