fredag 22 april 2011

VUL

Igår var jag på VUL hos läkaren eftersom min mage hade växt sig så stor. Jag tyckte ändå att magen var mindre igår än i förgår och förhoppningsvis lugnar den ner sig. Mina äggblåsor och äggstockar var jätte stora, därav ömheten i magen. Lite vätska har jag också i buken, men inte så mycket tyckte han.
Han tyckte att utifrån hur jag var igår så borde jag få tillbaka ett ägg på lördag.

Sen var jag och lämnade blodprov för att mäta mina värden. Jag vet ännu inte hur provsvaren var.

Idag vaknade jag jätte hungrig, men åt inte frukost direkt utan höll på att städa lite först. Sen började jag få intensiva kramper i magen och illa mående. Kastade i mig en macka och la mig på soffan. Sambon fick komma med en värmedyna och när kramperna lugnat ner sig så somnade jag en stund i soffan.
Jag hoppas att kramperna berodde på hunger och att ingenting annat är galet just nu.

Det är svårt just nu tycker jag, det här med maten. Jag kan känna att kroppen börjar bli tom på energi, men jag känner ingen hunger eftersom magen är så uppblåst. Det känns som att magen redan är full fast energin nivån är slut. Skumt.

Håll tummarna att allt går bra imorgon och att dom inte avbryter behandlingen.

1 kommentar:

  1. Usch! Vad jobbigt! Du blev säkert överhungrig och blev illamående av det! Vi får ju ändå lita på läkaren och tro att om det ser OK ut så är det det... Sjukt spännande! Kan knappt fatta att du ska bli ruvare imorgon!

    SvaraRadera